Sunday, September 4, 2011

Rokok... Di Sebalik Kebaikannya...


Salam semua...
rokok.. kalau kita tengok atau baca kat mana-mana media sama ada media cetak mahupun elektronik, mesti semua cerita tentang keburukan rokok... tak ada yang baik-baik, nak buruk aje... tapi, kita tau ke kebaikan di sebalik rokok ni??? walaupun aku bukan perokok, tapi aku tak kan sesekali menidakkan serta mendiskriminasikan bangsa perokok nihh... hahaha

tak payah cerita banyak.. ni antara kebaikan rokok...

1) Macho + Cool + .....

Melalui rokok anda boleh meningkatkan martabat anda untuk menjadi lebih macho, cool, bergaya dan sewaktu dengannya... lepak kat bistro cafe sambil layan air segelas RM10, usha manusia kat kaki lima depan Times Square, letak rokok kat mulut sambil pasang lighter dan bakar hujung rokok... terasa diri sangat angkuh dan berlagak ketika itu... dapat anda bayangkan???

2) Connecting People

haa.. macam iklan Nokia-Connecting People... macam tu jugak laa dengan rokok ni.. walaupun anda tak kenal antara satu sama lain..tapi bila anda berada di dalam cabang dan bidang yang sama dalam jurusan rokok-merokok nihh, anda dapat mengeratkan sillaturrahim sesama insan... tak kisah lah pinjam lighter ke, hisap sepam dua ke, pow rokok orang ke.. semua ni dapat mengeratkan sillaturrahim sesama insan secara automatik dan secara ketidak sengajaannya... serta secara automatiknya, anda dapat ramai kawan tanpa anda sedari..

3) Sangat Kaya

satu Malaysia tau harga rokok mesti naik tiap tahun..tak seringgit, naik laa seposen.. dan rokok-rokok yang menjadi idaman kalbu serta peymes di kalangan perokok macam Dunhill, Winston dan sebagainya mesti agak mahal sampai bole makan nasi ayam dua set.. kalau mengikut logik akal yang waras, mahal sebenarnya rokok nihh.. tapi perokok masih boleh membeli rokok dengan selamba dan kerek sampai berkotak-kotak rokok sehari boleh beli... jadi, hal ini menunjukkan perokok-perokok sangat kaya serta boleh menjadikan anda kaya... ahaa..

4) Pandai Berjimat-Cermat

kalau part yang di atas tu memberitahu rokok tu mahal..part di sini memeberitahu anda bahawa dengan rokok anda boleh menjadi seorang yang berjimat cermat.. disebabkan rokok mahal, jadi ramai dikalangan perokok  bertukar menjadi seorang yang sangat berjimat cermat terutama pelajar-pelajar kolej mahupun universiti,.. melalui rokok anda dapat mengurus wang anda berapa ringgit sehari untuk membeli rokok, jadi tiada masalah kewangan di masa akan datang sebab anda sudah cukup berpengalaman dalam arena urus-mengurus wang anda.. jimat cermat amalan mulia.

5) Menghilangkan Tekanan

haa..part yang last ni adalah part yang paling peymes dan sangat efektif untuk semua para perokok... dengan rokok anda dapat menghilangkan segala jenis tekanan kerja, tekanan belajar, tekanan gaduh dengan awek/balak mahupun tekanan ketagihan merokok.. hal ini sangat di akui oleh semua perokok-perokok di luar sana dan anda boleh mencubanya jika mahu...




walaupun terdapat kebaikan di sebalik keburukan merokok...tapi, yang pastinya banyak keburukan rokok ni daripada kebaikan yang ada.. dan keburukan rokok nie telah di akui oleh doktor-doktor seluruh dunia... jadi, fikirlah sebelum melakukan sesuatu..

*AMARAN oleh KERAJAAN MALAYSIA : MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN


*terima kasih kepada Google kerana bagi aku gambar-gamabar ni semua

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...