Wednesday, September 21, 2011

Perlu ke Couple Ketika Belajar....??

 Salam semua…

Couple… satu topik yang aku tak berapa minat nak tulis, sebab dah biasa dan agak basi.. tapi, malam ini, secara tiba-tiba dengan selamba badaknya aku tulis juga tentang topik couple nih… untuk lagi jelas, maksud couple dalam entry aku nih adalah, berkasih sayang antara sesama manusia sambil mencurahkan rasa cinta yang berbuku dalam diri terhadap pasangannya… (walaweii…sehmat giler definisi aku..haha)

konsep couple dalam entry aku kali nih, adalah konsep couple antara muda-mudi yang masih belajar macam aku, start diorang bergelar remaja yang menyarung baju putih hijau dan putih biru sampailah diorang yang pergi ke bangunan akademik dengan memakai t-shirt dan jeans saja…

Aku pernah merasai betapa nikmatnya couple dan juga merasai betapa bengangnya break  dengan awek.. kalau aku tak ada experience macam tu, aku tak kan menulis disini…hehe… memang best couple, tapi dalam kepala aku sentiasa fikir, adakah kita couple2 nih, betul-betul sampai kahwin?? Ke habis belajar, putus terus??? Di sini timbul persoalan… di sini jugalah bermulanya persoalan yang menunjukkan anda seorang yang serius atau tidak dalam sesuatu perhubungan…

Chat kat fb, telefon awek/balak, belanja awek/balak macam-macam, dating sana sini dan macam-macam lagi… semua ni memang standard orang ber-couple especially remaja macam aku nih, bukan aku nak condemn ke jealous ke tak puas hati ke hape.. tak kisah sebenarnya pun, cuma bila benda ni berlaku kat depan mata, tak kisah lah diri sendiri or orang lain, mesti aku terfikir benda-benda yang kita buat masa kita couple nih boleh bertahan sampai kita kahwin ke?? Kekal ke kita dengan pasangan sampai kahwin?? Sampai ada anak, cucu?? Sampai mati?? Terutama time kita couple waktu tengah belajar nih…

kadang-kadang tu terfikir juga pasal manusia yang asyik bertukar-tukar pasangan nih.. maybe, tempat baru orang baru, intake baru orang baru..part ni aku tak berapa kisah sangat, Cuma yang memusykilkan aku ialah, hari ni putus, hari ni juga lah couple dengan orang lain… tak kan lah kesunyian sampai tahap macam tu sekali… umur masih muda, enjoy your life laa kawan… dah macam hidup ni perlukan teman mahram semata-mata je.. mana pergi mak,ayah, abang,adik,family, kawan-kawan semua tu?? Apa guna diorang…??

persoalan disini, perlu ke kita couple time belajar?? Dan aku menjawab tak perlu kot… sebab, banyak lagi benda kita boleh buat selain daripada melayan perasaan cintan dengan orang lain yang belum tentu kekal sampai bila-bila… lebih baik kahwin daripada couple lama-lama, sebab bila dah jadik laki bini gaduh2 pun tak kan nak mintak cerai ye dak?? Kalau couple, anytime boleh putus…  haa, kat situ kita boleh berfikir secara tak professionalnya..hehe

well, setiap orang mempunyai pendapat yang berbeza-beza tentang couple nih..lain orang lain caranya, ye dak?? Maybe apa yang aku bebelkan dalam entry tak berapa betul dan mungkin hanya sebahagian saja yang jadik macam nih, tapi kebiasaannya inilah yang berlaku… ini, pendapat aku, dan kemungkinan besar mungkin pendapat aku akan berubah pada masa akan datang mengikut keadaan dan suasana.. bukan sebab aku tiada pendirian, tapi otak dan pemikiran manusia sentiasa berkembang dan berfikir serta boleh berubah cara berfikir dari semasa ke semasa…ini adalah pendapat aku berdasarkan apa yang aku Nampak dan rasa melalui pandangan empat mata aku..tak salah ber-couple, Cuma adakah ketika ber-couple kita meletakkan soalan-soalan diatas dan berfikir..???







2 comments:

  1. couple time sekolah? jangan! perit tau rasa :( Tunggula habis skolah, cari yang dekat universiti. hehe

    ReplyDelete
  2. hahahha..universiti pon lebih kurang kot.. tggu kerja r.. hoho

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...